Friday, June 12, 2009

gambar2 kat bawah tu sume masa aku n family kakak aku g balik melaka coz cousin kitaorg kawin,cuba bayangkan dari pukul 9am dah kuar dekat 23opm baru sampai huh,,jammed giler ,nasib aku tumpang abg ipar aku jer klau tak mmg dah pengsan aku kepenatan,selalu perjalan balik kg paling lewatpun 3 jam jer..dah dekat 2 ker 3 tahun x balik kg ni entah,aku sendiri pun tak tahu nape,selalu jugak aku ker melaka tapi cuma g kg sebelah mak aku jer,tapi kali ni nak tak nak aku kene follow jugak coz suma sedara mara aku balik so aku pun kene gak lah tunjukkan muka..maksudnya syarat wajib balik jer,masa aku sampai aku terus g jumpa mak aku yg dah sedia ada 3 hari sebelum majlis,muka aku takut2 jer masa tu coz datang macam tetamu jer,ah biaqkan...actually majlis ni di buat kat rumah tempat arwah bapak aku dibesarkan cuma dulu masa arwah ada lagi,maknanya masa aku kecik2 dulu aku selalu jugak balik sini tapi sejak arwah dah x de aku terus x nak balik dah..kenapa n mengapa..susah nak cakap..klau aku story nnt aku nangis tak hengatnya.....yg pasti setiap kejadian apa saja yg mereka kat rumah tu wat kat aku n keluarga pasti ingat sampai mati....pada aku setiap kali sampai kat kg arwah aku akan rasa sedih jer x de kegembiran,sumanya perkara2 menyakitkan hati,mungkin la org kata ala dulu kecik mmg la tapi bila dah besar dah boleh lupakan..tapi tidak,aku selalu teringat kan perkara lama yg pernah berlaku kat atas kitaorg...masa sekolah2 dulu,kwn2 selalu kata seronok balik kg tapi pada kitaorg biasa jer.....mesti pelikkan pergi org kawin tapi gambar kitaorg jer gambr pengantin x de... kan..kan. .hahhaha..tu sebab bila sampai masing2 dah ada kerja nak wat so suma camera dah x nampak,huh penat ,pada aku klau org kawin tu jiran tetangga datang tolong tapi tidak kat kg aku ni sume nya sedara mara buat pelik gak, nape camtu tapi nak wat cam mane aku yg sedar diri x wat keje apa2 terus turun padang coz masa aku sampai kat khemah tempat masak aku dah dgr suara2 paksedara aku yg ramai tu dtg dari singapore huh..siap perli2 aku lagi katanya aku cam jauh sgt kl ker melaka tu,.nasibla aku tahu diorg tu jenis bergurau aku wat pekak jer...tapi yg klakar tu dalam aku dok sibuk2 wat keje tup2 diorg dah hilang dgr suara jer,,cis diorg lagi teruk asyik curi tulang jer..tengah berkaraoke..nasib suara diorg leh tahan...tapi tak pe aku tahu diorg tu penat sgt kot...

majlis berakhir dah petang dah,keje mmg banyak lagi aku mmg betul2 dah x terdaya nak wat lagi apa lagi aku pun sama2 yg lain melepakkan diri,dalam aku dok rihat2 aku nampak seseorg dah lama aku x jumpa masa tu jumpa dia kat dapur tapi malu la dah dekat 10 thn aku x jumpa entah kenal ker tak lagi aku ni yelah masa jumpa aku baru abis sekolah skg dah berapa thn lamanya....ah biaqlah...pada aku org tu bukan penting pun....hahhaa ni la style aku.....kejap tu dtg la sedara aku yg sorg ni tanya aku soalan yg bukan2 mula malas gak nak layan dah boring sgt aku jwp gak la soalan2 dia,walau pun aku tahu umur cam dia x septtnya tanya aku soalan merapu cam tu,ingakan semakin kawin semakin matang fikiran huh sama jer lelaki sekarang ni...korang tahu dia kata apa..

dia: "ko lain skg,diri ko,penampilan,cara cakap..tak macam yg aku kenal dulu
aku:"ko perhatikan aku ker dari tadi...his ko ni wat malu jer"

dia:"tak lah dulu ko ni jenis kecoh2 sikit..main tibai jer,nak ckap pun x fiikir ati org n diri ko sendiri skg ni dah tak macam dulu,ko mcm ada gaya la....."

aku:"pergghhhhhh .."ala ko straight to da point,nak kata aku comey yer skg ni,compare dulukan betul tak .....kah100x"

dia:"hah tang tu ko masih sama macam dulu..perasan x hengat..wey apa rahsia...."

aku:"cis kureng ko..rahsia..........?????????...DAP kot"
dia: "DAP......???????????..apa tu??????????????
aku:"entahlah aku pun x tahu ......kuang..kuang..kuang!!!
dah dekat kul 630pm aku dah siap2 nak balik sume sedara mara pelik nengok aku mesti diorg ingat aku tido kg,bukan aku tak nak tapi kesihatan mak aku dah teruk semput dia dah dtg balik mungkin penat kot wt keje..tu jugak antara sbb mengapa aku tumpang abg ipar,coz nak kene drive kete mak coz 3 hari sebelum tu mak aku dah sampai dulu..so x kan nak biaqkan mak aku drive balik sorang2.. nasib la alasan yg ada untuk kami melepaskan diri tu kukuh klau tak mmg rasa bersalah gak...yelah x ptt kitaorg balik awal..tapi kesihatan mak aku lebih penting..lagipun majlis dah selesai... perjalanan balik ngan mak aku mmg mencabar..1st aku mmg penat sgt..2nd kete yg aku bawak ni manual..almaklumla aku suka auto xde la penat sgt..tapi nak wat cam maner..bawak jerla..dlm perjalanan hari semakin gelap tup2 kete aku tu lampu kete rosak kot..yg nyala lampu rendah jer...wah tercabar aku...apa lagi mak aku pun call la kakak aku yg dah jln balik dulu huh..mmg laju dah jauh tinggalkan kitaorg..dgn semangat aku yg kuat n kekuatan aku yg ada aku terus gak perjalanan tanpa berhenti..target aku masa tu nak sampai seremban jer coz lepas tu sepanjang jalan hingga ker kl mmg lampu jln dah ada...aku tgk mak aku risau semacam ..dgn sakit lagi..cian dia..alhamdullilah sampai jugak akhir..bila sampai jer rumah mak aku punya lah lega....kato eh..aii macam2 cabaran den ari ni..napelak..yolah..ko tu selalu bwk auto ,ni ari ko bwk manual jauh lak tu..gear ko tukar seram den..lampu keto lak xde...den lak somput...klakarla mak aku..ala gear x masuk jer bukan x reti nak bawak...aku tetap aku nak menang bila bercakap..hahahha....
perjalanan paling jauh baby khadija...cian dia.rimas coz lama sgt dlm keta..
picture ni and kat bawah ni sume aku ngan kakak aku yg ari2 aku gaduh ngan dia tapi nak g mane2 cari aku gak..yg pasti akak aku lagi terror bawak keto dari aku...........part tu aku kalah dgn dia...nak plak aku suka bwk auto lagi dia gelak katanya x mencabar langsung..huuhu..between kitaorg sapa yg comey..mestilah adik kan...kah..kah..kah...berperasaan lah aku ni.... #@!





















1 comment:

  1. cun ar dik ko time ni...hehehe jgn perasan lak kang ada yg terkoyak....

    ReplyDelete