Sunday, May 24, 2009

seribu 1 kisah..


pakngah...huh garang nie...klau ngan dia automatic aku jadi org lain..hipokitkan aku nie... n uol mesti nak tahu yg dokong anak tulah kakak aku..kitaorg 2 beradik jer...
mak itam port klang...
nie lah awek tolong pegang dulang kat atas tu..ct


ni aku ngan ila ,kat peraduan mewarna dia teman anak eh..beria2 bagi sokongan moral kek anak eh pada hal anak baru 5tahun....nak suruh anak color cam budak dah g sekolah..garang betul dia ni...
picture kat atas ni masa teman si adam ni g peraduan mewana..tapi aku yg lebih2 ambik gambar syok sendiri...

pagi2 aku dah bangun coz sabtu aku kene gak g keje maklumlah klau dh bukan keje ngan gov terpaksa la keje halfday,balik jer keje aku aku dah janji ngan sedara aku nak g ambik dia coz mak aku dah booking dia nak wat keje kt umah aku, kitaorg ada wat sikit majlis cukur jambul untuk anak buah aku yg baru tu khadija..klau ikutkan aku janji nak ambik dia minggu lepas lagi tapi almaklumla aku ni mmg sibuk giler sampai lupa nak follow up ngan dia..nak call plak aku tahu dia keje..mmg x angkat..so aku wat pilihan g jer ambush dia kat umah..nama eh Ana keje lak kat HKL..klau dah kat situ mestilah nurse,keje lak kat ward bedah that y la x leh nak call,mane tahu tgh ada operation hp bunyi,takut la tertinggal gunting dlm perut org...bila aku ckp kat dia pasal ni dia punya gelak cam nak mampus,coz aku ni klau merepek2 memang teror..hehehhe...on da way n g umah dia..dia call hp nasib dia pun ingat selesai aku 1 masalah klau x mmg buang masa aku g ambush dia ni.Dalam on da way aku nak g tu aku jalan shootcut lalu dpn umah kawan aku so aku tumpangkn la dia sekali..tetiba kete aku selisih ngan kete seseorg..huh......x suka....aku pun apa lagi jadi dah x betul la..jahat aku pun start la......nasib aku kejar masa dpt aku kawal perasaan aku ni.......dalam pukul 230pm aku sampai kg baru maklumla kl ,x jemmed bukan la kl namanya ,walaupun ari sabtu..nak plak umah dia kat tgh2 bandar terpaksa la adap x leh nak elak...
lebih kurang kul 330pm aku sampai umah,aku tgk omak aku dah tarik muka mesti dia bengang coz aku sampai lambat..dah la byk keje nak masak untuk kenduri,tapi anak x sampai2 umah lagi ..aku wat x tahu jer..explain sikit lebih kurang omak aku cam faham, aku pun mula la operasi menyiapkan keperluan kenduri..huh part masak la aku paling x suka..nasib ada org keliling, aku tolong2 jerla....tapi yg tak bestnya makcik2 yg dtg sume ingat kenduri aku bertunang,mentang2 la aku sorang jer x kawin2 lagi...org2 selayang ni..suka nak kacau2 aku tau...geramla.......last part nak goreng ayam lebih kurang pukut 6lebih ,huh..masa tu aku tengok langit dah gelap aku agak dah mesti hujan ni...huh mmg masin mulut aku hujan turun mmg lebat giler siap guruh lagi, masa tu kat dlm khemah ada 2 org jiran kiri kanan n abg ipar aku..n aku lak kat dapur tgh membasuh pinggan mangkuk yg byk..datang la si nurse ni dia ckp kat aku yg dia risau lebat sgt la hujan..aku ni mmg semmgnya sorg yg cool gak la aku pun jwp "don't worry ana biar dia hujan sekarang jgn hujan masa kenduri nanti payah org nak dtg..lagipun ana tak yh risau la kitaorg dah biasa situasi cam ni..hujan tukan rahmat ALLAH redha jerla..lagipun majlis ni sure ramai jugak yg dtg ana tunggu sampai malam klau ana x caya"...dlm aku dok explain kat dia mcm2, kitaorg kat dapur dgr dentuman yg kuat kat luar..huh khemah dah tumbang,mcm2 lak kejadian , kesian kat jiran aku yg tengah dok goreng ayam tu ,abg ipar aku lak sempat larikan diri ,nasib x de apa..cuma ayam kat kuali tu jer la ,nasib x byk...tapi mmg semalam aku takut gak lak..lagipun kitaorg dah x kisah pasal khemah tu coz khemah tu mmg untuk masak2 jerla....masa kejadian tu aku tgk jiran2 aku dah basah kuyup n gigil sejuk sgt...so untuk menyiapkan segala2 nya berjalan lancar aku telah mengambil alih mengoreng kat dapur..huh sampai settle..alhamdullah dlam kul 8pm sume kembali pulih khemah yg roboh dah dibetulkan balik coz tokey khemah tu kawan baik aku kat sekolah dulu so dia ngan staff2 dia siap setting balik kerusi meja..nasib dia dah faham aku ni nye perangai..dia siap ckp ada pokok tumbang lagi kat kawasan kitaorg tu...n aku pun faham la maksud dia yg dia dah ikat kuat khemah tu hujan lebat sgt la tu.....
so semalam sume berjalan lancar ramai sedara mara yg dtg, cousin aku yg tak pernah jejakkan kaki kat umah aku pun dtg,waris togak belah arwah bapak aku paling ramai yg dtg almaklumla cukur jambul ni cucu diorg jugak,pada aku kenapa n mengapa diorg dtg aku ada jwpn dlm diri aku ni...ada tu last aku jumpa 2 3 tahun lalu tapi semalam aku jumpa diorg..terharu jugak la.....majlis selesai dalam dh tgh malam jugak..huh penat bukan main coz aku ni ada 2 beradik jer dah akk aku sibuk ngan anak2 dia tinggal aku sorg jer la mak aku dah x larat,n plak dlm sibuk tu mak aku terjatuh cian aku tgk omak aku tu...nasib la ade sedara aku yg ana n akak dia si adah tolong sampai selesai..aku ni mmg kategori pemalas tapi aku pantang tgk umah bersepah ur pinggan mangkuk x basuh so aku mmg clear betul2 la..sampai umah jadi sedia kala balik cam de apa2 majlis..huh..tuhan je tahu penat aku cam ner...kul 3 lebih baru tido..tu pun kejap jer coz pagi ni aku dah janji ngan anak buah aku nak bwk g pertandingan mewarna, mula mmg aku x setuju tapi bila akak aku explain,akk aku ckp dia nak jaga baby,n suaminya ada ada exam..xkan mak aku lak nak g..huh x de pilihan mmg aku yg kena bawak.....waaaaaaaaaaa...
ari ni awal aku dah bgn tu pun kene kejut,mmg x larat akak aku suruh gak bwk anak dia coz anak buah aku dah stanby nak g x sampai ati aku lak..ni la satu aku ni cepat mengalah.. menunggu dia mewarna 2 jam mak oii lamanya aku mmg betul2 bersabar sgt x pandai nak tunjukkan marah aku kat anak buah aku si adam,malah aku yg takut kat adam ni..klakarkan...manjakan sgt kata akak aku tu pasal ko selalu ngalah ngan dia...tapi pada aku la aku ni penyayang org hehehe..perasan la..tapi menunggu tu xde la boring sgt coz member aku n hubby dia ada sekali temankan anak dia jd dpt aku hilang kan tension, mmg klakar la aku n kwn aku ni kasi moral support, cam kwn aku tu dah tentu2 anak dia cam aku ni anak buah jer..kwn aku siap ckp lagi ko ni cam bwk anak la...nak wat cam ner terima jer la.....dalam kul 12pm aku dah x larat menunggu aku pun balik la umah n tak tahu la apa result either adam menang ker tak coz ramai sgt yg masuk pertandingan tu beratus2 budak kecik ambik bahagian...sampai umah aku mmg lapar giler x mkn apa2 dari pagi..lepas tu dpt la aku berehat2 kan diri..yg aku tahu aku tido kul 1 lebih celik2 jer biji mata aku jam dah kul 615 ptg..biaq benar..n 1 lagi mak aku langsung x kejutkan aku cam x caya jer..selalunya mahu aku kene berleter berjam2 lamanya mungkin mak aku faham kot....................

1 comment:

  1. aii kak nurul..
    wanie ni...
    muke adam cam muke afiq la...
    hehehe

    ReplyDelete