Thursday, May 28, 2009

coret2 hari jumaat

biasalah kalau ari jumaat opis time rehat panjang so aku ni pantang masa free mesti ada jer aku nak ketuk2 kat keyboard ni,maknanya ada jer la story yg aku nak share sama..lagipun nikan blog aku suka ati akulah nak tulis apa..hehehe..bulan 5 ni aku sengkek sikit,sampai puasa sunat la coz x de duit nak makan,nak mintak mak aku huh x nak la aku, karang dia guna ayat yg selalu,nak tahu apa"ko ni keje tapi duit takde..awal bulan kasi duit,tapi tgh bulan mintak balik "'garang tau mak aku tu.maklum la keturunan cucu cicit hang tuah mmg cam ni...sampai kan bill hp x byr,prepaid pun xde,bill intenet pun x byr jugak,pendek kata yg ptt kene byr sume aku extend..lagi satu aku yg berhemah ni kene saman wa..napa teruk sgt aku bulan ni.....penuh ngan dugaan ...


dendam
Org perempuan ni lemah..betul ker??pada aku tak,mungkin pada zahirnya ,tapi jgn di sangka2 perempuan nil boleh buat seseorg lelaki tu jatuh tersungkur tau..contoh org cam aku ni keje deal ngan org ramai byk kali dah kene maki hamun ngan org ramai tapi bila org tu dtg berdepan ngan aku n tgk aku jer diorg x jd nak marah kenapa yer?kata org muka aku ni nampak cam baik sgt..tapi tu pada yg tak kenal aku sebetulnya,coz yg sebenarnya aku ni teruk sgt, aku ni seorg yg sangat pedendam….aku xkan dapat kepuasan jikalau aku tewas ur kalah ngan seseorg,aku ni sanggup wat ape saja…tu lah aku ..pada mereka2 yg rapat dengan aku suma kenal ngan perangai jahat aku ni,b4 ni dah berapa ramai aku wat org resigned,halau org balik umah pada hal salah seseorg kecik jer,ada org cakap aku kene fikir seseorg tu punya background tapi tu suma aku x ambik kisah coz yg penting aku capai aku punya matlamat..benda2 ni suma aku dah biasa buat..ada org kata aku selalu sgt masukkan pasir kat periuk nasi org betul ker??fikir balik betul la tu..rasanya dah byk kali dah aku wat camtu sepanjang aku hidup ni..kenapa yer sume ni terjadi,coz aku selfish sgt..aku ni x nak share ngan sesapa..klau boleh aku jer yg dulu..dulu masa keje klau ranking tu aku jer nak 1st kalau x dapat sume org aku maki hamun,yg wat salah sikit pun aku marah.pada hal kecil jer halnya..terukkan aku ni..semalam aku tanya kat seseorg..klau aku wat jahat n jatuhkan career org lain ..leh caya tak?..huh dgn tak payah berfikir terus jer kwn aku jawap bukan tak biasa wat org cam tu napa nak tanya2 plak…terkejut gak aku bila member jwp camtu..”eh teruk sgt perangai aku ni”….”mmg la..tak kan x perasan kot”….bila aku kata aku ni tengah berdendam ngan seseorg,n nak kene wat sesuatu untuk melegakan hati..korang tahu apa dia kata…wat jer la dah tak heran tapi jangan makan diri dah la...tapi tadi pagi aku YM ngan uncle aku dia kata yg betul2 sampai jiwa aku…dia kata sudah2 la tu biaq jer la org wat kita..aku tahu lak keturunan kita ni mmg panas baran cuba bawak bersabar....dah x yah la nak bedendam..nnt esok2 org yg wat kita tu dpt balasan dia balik,dia kata lagi dia tu lagi sakit klau nak di bandingkan ngan aku ni..huh uncle aku kasi tenang kan aku tu, cam x caya jer..pastu dia anta aku satu ayat yg terus masuk kat dalam diri aku …perghhhh…we’re victim of our crime…lama aku fikir…betul gak..tapi cam ner ngan legakan hati aku yg bengkak,marah,jiwa x tenang ni..mane boleh biarkan…senang jer dia jawap solat la mintak doa ngan TUHAN..sampai bila nak jadi pedendam...rupanya ramai gak tahu perangai buruk aku ni yer..tapi akal klau dah kuasai diri..org x giler pun leh jadi giler…so,sesepa yg membaca ni doakan la aku supaya aku leh kawal diri aku yer……………….insyallah………

lelaki sekarang nie sumenye............

meyampah aku dengan lelaki sekarang,benci sgt,biaqlah org nak cakap apa,pada aku lelaki sume suka sangat ambik kesempatan atas kelemahan org pompuan,zaman kini mane nak jumpa lagi lelaki baik,kalau ada tu pun bonus,org lelaki ni,walaupun ilmu agama cukup n boleh menjadi imam tapi selagi lelaki2 ni ada nan 1 ni selagi tu diorg jahat..aku ni bukan apa banyak dah aku kenal org lelaki ni muka cam alim2 tapi hancur,tengoklah kat paper2 kat mane kita pergipun,cam dah x selamat,org lelaki sekarang mane ada yg leh protect pompuan yg byk lelaki ni suma yg menjahanam kn lagi adalah,ssh sgt lah nak jumpa, as women baik berhati2, seratus lelaki klau disusun sorang blum tentu lagi kita leh caya,cara aku ni cam anti lelaki kan.. biaqla..lelaki jahanam je yg banyak kat lu ar tu...betul apa bukan sekadar tuduhan...mungkin aku jadi cam ni coz dunia aku perempuan jer kot,xde adik beradik lelaki,ayah lak dah lama xde,so bila aku membesar n mengenal erti dunia,majoriti lelaki aku kenal suma yg jahanam n hampehhh...xkisah la kenal cam mane ada tu coleq2 aku kat opis dulu tu hampir semuanya x leh pakai,yg dah kawin lebih kurang jer perangai cam org bujang,pompuan sana sini,x malu kat kwn2 huh..memang jahanam la lelaki camni,biaq jer diorg ni mati...aku pernah gak tanya dulu sorg coleq kat opis ni ,x rasa dosa ker curang kat wife,tahu apa dia jawap..nafsuuuu nak wat cam ner..ari2 aku perli dia mmg tak makan saman betul dia ni,siap sound aku lagi ,klau ko lelaki ko pun sama cam aku..huh..betul ker??terfikir gak aku wat apa diorg ni kawin tapi masih berperangai macam tu..tak faham aku..2 org kawan aku yg selalu kemane2 ngan aku..lelaki la ni, bila aku tanya, diorg ngaku diorg pun camtu...his benci aku la lelaki2 jahanam yg ada kat muka bumi ni,ptt dihapuskan, lelaki 2 jahanam x patut hidup..merosak kan org pompuan jer.Kawan aku cakap ala pompuan pun sama,klau tepuk sebelah tangan xkan berbunyi..bodoh org yg cakap camtu,lelaki ni x tahu ker..ada tu siap cakap klau dah ber2 setan la kat tengah mmg la x ingat apa...pada aku lelaki jahanam ni biaq je diaorg ni mampus lagi baik,diorg ni dah lupa zaman Nabi adam...kenapa Hawa dijadikan.....so fikirkan la....................alang2 aku kutuk kat sesapa yg terasa ni, cuba baca hayati lirik lagu kat bawah ni,yg tinggal hanya lagu jer lelaki2 cam lagu ni dah pupus dah.....................

Lelaki ini-anuar zain

kasih,

kenanganku

Ingatkah saat saat dulu

Kasih, apakah dirimu

Merasakan semua itu
Ke mana pun langkahku pergi

Ku masih melihat bayanganmu cintaku

Dan kemana pun arah anginku berlari

Hati ini masih kau miliki


Lelaki ini yang selalu mencintamu

Selalu, tanpa ragu

Lelaki ini yang selalu memuja

Hanya dirimu

Yang bertakhta dalam sanubariku

Sanubari ku

Aku yang mencintakan mu

Hanya dirimu


Karena cintaku,

tak berbatas waktu Karena cintaku,

tak mengenal jenuh hatimu

Hatimu…

bos aku kata aku ni anti lelaki ,betul ker??entahla ..rasanya tak kot...cuma aku benci lelaki2 spises kat atas jer..coz byk sangat yg aku kenal camtu....

No comments:

Post a Comment