Sunday, April 5, 2009

takziah n tahniah

episod 1
mesti uol terfikir2 y tajuk kat atas ni gitu,juz nak luah jer..jumaat aku g keje cam biasa jer tapi jammed kat kl ni wat aku jadi lambat nak dtg keje,jam dah kat kete dah tunjuk kul 830am,biaq benar ni mmg aku dah confirm x sempat sampai..apalagi sms jer la kat hp bos..standard la tu dari x bagi tahu langsung..dlm aku dok berangan sorang2 sambil dengaq sinarfm..along aku lak call..wey ko kat ner balik la aku sakit ni teman aku g hospital..aku pun bagi jer signal patah balik umah..tapi aku mmg x sanggup menunggu kat hospital sana alih2 aku pas keje meneman akak aku ni kat mak...huh..replace keje ngan mak mmg seksa..jaga si nakal 2 org ni(adam n batrisyia) mak oii mmg penat sangat..nasib ler aku jenis tak reti nak marah2 telan jer..yg pasti budak ber2 ni mmg buli aku..................waaaa
tgh sibuk2 tu mak aku call bagi tahu si ijoi kat kg accident ngan lorry n dah kritikal kat hospital melaka..aku terddk coz ijoi ni mmg manja sgt ngan aku umur dia dah 16thn tapi bila jumpa aku huh wat aku cam kwn2 jer..lagipun aku ni tak kisah sangatla... petang bila abgipar aku sampai..aku dah berkira2 nak balik melaka kejap nak tgk ijoi kat hospital,tapi nasib menyebelahi aku ..kata pakuda ayah kpd ijoi,x yah dtg sini coz ijoi dah kritikal sgt n case ijoi di tolak g hkl..YA ALLAH teruk sgt ker sampai kene tolak kat kl ni..aku semakin risau mcm2 yg aku fikirkan..tapi aku tahu ijoi ni kuat semangat..
dlm aku kerisauan kak intan call n mintak aku antarkan camera dia....dlm kul 830pm aku g ambik adik angkat aku sapa lagi klau bkn si baha..dia ni cam bodyguard aku gak lah maner aku nak g ajak dia... katanya akk nk g mana ajak la saya klau mlm2 nk kuar jumpa kwn atleast akk selamat kat mata saya..terharu gak..yelah umur dia dah 25thn tapi asyik berkepit kat aku ,takut gak gf dia marah.....aku ni bila dah jumpa org yg bernama intan ni mmg lupa diri sampai lupa segalanya..cousin yg tengah tenat n akk yg nak beranak...suma dah lupa maklumlah..aku,kak intan n si baha nie dulu 1 opis tapi skg tinggal kak intan jer lah kat sana..kitaorg ber2 dah resigned..byk gak story yg dpt diimbas kembali masa sama2 keje dulu...
dekat kul 1am baru aku sampai rumah,baru jer nak melelapkan mata mak aku panggil,katanya ijoi dah sampai hkl n pakuda mintak kitaorg dtg..kata mak aku pakuda ko tu menangis jer..jom ler ko antarkan den ni kek sano,den x leh tido nie..risau sgt....dlm kul 120am aku dh sampai hkl kat sana aku dpt lihat dari jauh wajah pakuda aku yg sugul,dlm pada tu si nurse(ana)yg keje kat hkl ngan akk nya si adah inspactor polis kat jln travas dh sampai..terus mata aku celik coz diorg ber2 ni mmg x leh jumpa aku ada jer story yg dah bersawang kat diorg nak bagi tahu aku.....tetiba dari 1 sudut aku melihat mak ijoi ddk keseorgan menangis..tapi pada aku ikhlas ker dia...aku tertanya2..betul kot..biaqla..kekdg aku t'fikir perceraian boleh membuatkan seseorg ibu tu lupakan anak sendiri bila masa ibu tu mempunyai keluarga yg baru..entahlah....
dlm pada menunggu tu doktor yg dtg dari mlk kuar dr bilik kecemasan aku dpt lihat pelbagai p'alatan dah di sambung ker bdn ijoi..n Dr plak kata ijoi cuma ada 50/50 jer...aku nampak pakuda sign lagi borang yg dah kali keberapa entah...katanya nak buat pembedahan coz pendarahan dlm kepala ijoi dh berada di peringkat bahaya....dlm aku ddk tmenung sorg sambil sms ngan kwn ..adah ajak aku kuar beli mknan..tapi sempat gak dia tegur aku...."maksu ni adah tgk cam tgh berangan jer".....huh polis tgh nak cuba investigate aku ni..kurang asam betul lah dia ni..."ketara ker dah"......taklah...adah dah biasa tgk maksu camtu...hahahaha.......lega aku....
balik jer dari beli mknan mak aku lak kata akk aku call mintak dia g hospital selayang plak...dah nak bersalin sangat katanya...aku tgk jam dh dkt 3am biaq benar,cam x caya 1mlm 2 hospital aku pergi...masa aku nk balik suma ikut nak balik sama..aku dh risau dh tak kan nak tinggalkan pakuda sorg mane boleh,apa lagi aku suggest pakuda ikut 2beradik ni balik umah diorg kt kg baru at least umah diorg paling dekat n jalan kaki jer g hospital.....
to be continue

No comments:

Post a Comment