Friday, April 24, 2009

episod2

CAMALIA KHADIJA ANUAR

....jam kat dashboard kete dah kul 3am lebih biaq benar aku,sewaktu aku turunkan mak aku kat hospital selayang..cam2 dia pesan maklumlah aku ni kan ker pompuan,klakar gak lah,padahal dulu masa aku keje kat tempat lama tiap2 bulan aku balik lambat kekadang sampai 3-4 pagi x de lak dia risau cam ni..biaqla org tua..sampai kat umah ,aku mmg letih sangat maklumlah seharian jadi driver kesana kemari..terus tido.... dalam jam 6am lebih hp aku bunyi aku biaqkan mmg betul2 x larat nak bukak mata..tapi cam ner tah tangan aku gagah jugak sambut call tu ,mak aku call dia kata ijoi dah nazak teruk sgt kat hkl n along lak dah sakit sangat kat hospital selayang..huh..aku punya risau tak ingat mata yang tadi kuyu jer terus celik jer..mak aku x g aku g mane2 coz suruh aku tuggu anak2 kakak aku kat umah...x sampai beberapa minute mak aku call balik katanya ijoi x dpt d selamatkan jam 645am arwah hembuskan nafas yg terakhir..pendarahan dalam otak penyebab utama..kerna hentakan yang kuat dengan lorry...aku menangis coz arwah manja sangat ngan aku..pantang dengar aku baliq kampung mesti datang menyending kat aku,macam2 akan di tanya kat aku..kekdg malas aku nak menjawap..paling aku terkilan 2 minggu sebelum xcident aku balik kg jumpa adik n bapak arwah ..arwah x de coz keje kat kedai makan,aku dapat hp number dia tapi aku kata nanti la call dia tgh keje..tapi kerna endahx endah aku akn sesuatu perkara aku x ambik kisah langsung..betapa nyesal aku ,sewaktu aku ngan adik arwah g pekan lalu depan kedai tempat arwah keje..aku juz tgk jer...klau lah masa leh diputarkan balik mesti aku singgah..sedangkan adik arwah dah ckp abg ijoi kat situ jom lah...huh...nak menyesal pun x guna coz bukan kita nak sesuatu perkara tu terjadi...
15minute kemudian mak aku call kata akk aku selamat melahirkan seorang baby girl yg bernama CAMALIA KHADIJA..aku yg sedang menangis kerana terkilan dek kerana arwah tersenyum dah mengucap syukur..tambah lagi anak buah aku..
pagi yg tenang aku menerima 2 berita yang betul2 boleh membuatkan aku insaf..kerna setiap yg hidup akan mati..dah setiap kejadian yang berlaku penuh dengan suka duka kehidupan..pada aku ALLAH maha berkuasa..DIA mengambil satu nyawa kemudian DIA menggantikan nyawa yg baru.............





No comments:

Post a Comment