Tuesday, February 16, 2010

coretan hidupku..

lama tak menulis..tetiba rasa rindu lak nak coret2 kat blog yg dah sekian lama dah bersawangni ..erm byk kejadian yg belaku n tak di duga,dlm aku seronok keje kat pj entah cam mane aku boleh berhenti yer,actually aku still syg lagi tapi nak wat cam ner jodoh aku ngan company tu pendek,sape duga,even aku sendiri pun cam x caya aku leh resigned from company tu,x sampai 2 hari aku wat keputusan nak kuar terus dari opis tu,sumenye kerna....ssh nak kata,betul jugak org kata kita ni nak keje jangan ada kwn 1 opis nak plak yg jadi incharge kita tu pernah jadi kwn baik,so x suka pun telan,masa baru masuk janji macam2..tapi akhirnya aku yg angkat kaki blah terus dari situ..mula2 sedih gak tapi bila kenangkan staff lain cakap..klau aku ada bos senyap jer bila aku kuar ur x dtg keje mulut bos aku tu asyik berckp jer sampai x terlayan staff2 kat situ..kata diorg la..n aku pun perasan benda2 camtu..bila dah sampai 1 tahap aku rasa cam give up coz aku terfikir bertapa tidak profesionalnya seorg bos n dimana ciri2 seorg leader..b4 ni aku selalu dgr bos aku mark staff yg pada dia mendtgkan masalah..n setiap staff tu sume resigned terus..n tak sangka aku pun 1 of da diorg,,hahhaha...tiap kali aku masuk opis jer muka dia x pernah senyum..ari2 moody..sampai kitaorg pun rasa serba salah,mmg la kitaorg ni kene kejar target n aku selalu x dpt 1 ranking aku tiap2 bulan 2nd tapi ape aku kisah coz beza bukan jauh pun 2 3k tu pasal aku x kisah..tapi pelik lak boss aku ni perkara2 cam ni pun x leh nak fikir cara logik...lagi 1 perkara lain yg wat aku bengang ngan boss aku ni..dah tahu aku ni experiance wat keje2 admin ada ker dia kasi org yg 1 ranking tu wat n aku dia suruh jaga performance staf..tapi dlm masa yg sama kata result aku x bagus..ptt suruh la yg tiap2 bulan dpt 1 ranking tu jaga performance n aku wat admin coz aku ada background keje2 tu..klakar kan...masa tu aku terfikir nape boss aku x leh fikir benda2 kecik camtu..1 lagi dia kata dia x kenal aku.tapi nape dah lepas sethn baru kata x tahu aku cam ner sedangkan masa aku leh kasi result x pernah lak ungkit perkara2 camtu..aku tahu mmg ssh nak jadi boss n dlm masa yg sama nak jaga ati sume staff...pada aku la bila seseorg tu dah sanggup pikul bebanan sesuatu perkara ..kita kene la wat yg terbaik..aku bukan nak ckp ape la..cian aku tgk staff kat situ..makan ati selalu..tht y la kitaorg suka take avantage..sepanjang perjalanan aku kat situ,dah berapa kali cakap benda yg sama tapi x nampak ape2...aku tgkla effort staff bagi all out bila time kerje,even diorg wat keje tahyul sambil2 tu,tapi tangan jalan,nape boss x nampak,boss nampak yg salah jer..paling aku sedih bila aku nak resigned aku bagitahu dia aku nak resigned dia just kata ok jer..x de respond cam mengalu-alukan aku berambus jer,x tanya npe..sampai la ni aku pelik..tapi aku tak kisah coz aku ingat kata2 ex-boss aku kat aeon dulu..sape bagi result bagus bos suka..hahhaa walaupun 1 ranking tu x dapat target sebenar..tapi sebab 1st punya pasal..dia yg da best...klakar la..apa2 pun aku punya kenangan manis kat situ,kenal ramai staff yg kuar masuk,aku ingat sorang staff tu kata kat aku,yg aku akan kuar jugak dari opis ni coz x satisfied ngan kwn aku..ermm betul2 kata2 dia..baru2 ni dia baru dpt tahu aku dah x keje,terus dia gelak kat aku..coz b4 ni aku betul2 pertahankan kata2 dia x benar ..syg kawan punya pasal..last2 aku yg resigned...
22nd dec 2009 aku g opis baru..aku dah berazam nak wat bodoh jer cam x tahu ape,tapi hampeh 3 4 org pernah jumpa aku..so 1st day dah aku dah ada kwn..kat opis ni 100% melayu so aku dpt agak company baru aku ni nak tolong bumiputra..murni sungguh,n staff kat sini ramai bangat..sampai la ni ada lagi aku tak tahu nama org,selalu salah panggil..n kat opis ni aku dah x payah nak fikir nak pakai kasut ape coz konsep kat opis ni kemelayuan ..masuk opis bukak kasut..masa mula2 tu berapa kali aku pakai kasut kat dlm opis..tapi skg aku dah biasa..opis ni terus wat aku teringat kat aeon coz semangat berlumba2 tu..jeles sesama sendiri tgk result org lebih..sume tu perkara2 sihat n aku rasa cam kembali kepada semangat lama aku..tapi x tahu la sampai bila aku bertahan..doa2 kan aku la keje lama...sejak keje baru ni cian gak kwn2 hangout n happening,aku dah x join diorg g squash,tgk movie..lepak cam selalu...sori geng....aku tahu korang marah..tapi nak wat cam ner aku minat keje aku sekarang ni..keje yg sentiasa sibuk n sampai x de masa nak rasa mengantuk cam selalu....
..dalam sibuk2 aku keje..aku ada gak curi2 masa wat2 keje2 nakal aku..saje nak realease tension...baru2 ni aku wat sesuatu di luar jangkaan aku...entah nape aku jadi camtu aku pun tak tahu tapi dah berlaku aku tak leh patah balik..hidup mesti diteruskan...
sekarang aku makin kenal diri aku ..aku ni jangan dicabar rupanya...sapa sangka aku dicabar kenal seseorg..akhirnya aku benar2 kenali seseorg tu....n aku tahu aku x kemane x pelah wat tambah2 kwn jer.....n yang bestnye dia ni punya ingatan yg sangat kuat aku sendiri pun lupa sesuatu perkara yg berlaku tapi dia ni ingat jer..aku kene hati2 ngan sorang ni..x leh salah ckp...n kepala otak dia mmg best gila2 cam aku gak..aku mane leh kalah ngan orang..akukan ego..nnt malulah aku.....hahaha......

No comments:

Post a Comment