Friday, March 27, 2009

filem animasi yang best kat malaysia........layannnnnnnnnnnnn
comeynye ipin....gerammmmmm
ni aku nak share ngan sesapa yg terbacalah..lama aku tak delete mesej kat hp aku..maklumlah aku ini kira tamak gak hp sampai 2..sampai xde masalah nak buang mesej2 yg ada,sedang asyik aku delete mesej2 lama,lalu aku terjumpa mesej yg aku kira sungguh bermakna, yg mana di buat khas untuk aku...aku menerima sebuah sajak yg diantar sempena hari lahirku yang ke-28
mungkin pada yg membaca tak mengerti,tapi aku tahu pengantar cukup sebati dengan diri ini..aku mengaku apa yg diluah ada kebenarannya...hayatilah...........................thanks nephew.....

hai budak tua.
budak tua..
hari ini dirimu dihari lahir
bersyukurlah kita masih disini
jangan terlalu leka
jangan juga pernah jemu
mendaki gunung-ganang kehidupan
hai budak tua..
dirimu sebagai seorang anak
taatlah
bertimbang rasalah
kepada seorang bonda
disitulah nanti syurga menanti
aduhai budak tua.
dirimu sebagai seorang wanita
jadilah insan bermaruah
tetapkan pendirian
untuk tidak dikhianati dunia
apakan daya budak tua..
hidup ini sukar untuk sempurna
namun..
selamatlah dan sejahtera
beriring tambahan usia
moga dirimu
sentiasa dilindungi.

sg.ling,
20092008.my

No comments:

Post a Comment