Sunday, January 22, 2012

xoxo..ada ker yg singgah blog ni..
ari ni aku nak cite sikit pasal sedara mara..aku klau nak kira punya la ramai sedara mara..belah mak..belah bapak..tapi aku ni kurang sikit nk bercampur ngan diorg ni..entahla. b4 ni xde masalah tapi sejak dah besar2 ni aku cam hindari diri dari diorg,aku bukan apa..klau diingat2 balik apa diorg wat kat aku masa kecik2 dulu huh, pandang muka diorg pun aku x nak..
aku ada kenangan yg betul2 aku x leh lupa pasal sorang makcik aku n,sejak aku kenal dunia dlm lingkungan umur aku 7-12 thn,aku mengenali makcik aku ni yg air muka dia mmg x suka kat aku 1 family,sejak kecik bila aku n family balik raya kitaorg ni cam org luar je,tu la sejak bapaku meninggal dunia aku dah x nak balik kg lagi,coz byk sgt kenangan pahit,n nak dikira2 kan la lepas je bapak aku meninggal cuma sekali je aku tido kat sana yg lain tu aku balik hari je tu pun sbb nenek aku meninggal lepas2 tu aku dah jarang balik coz pada aku diorg pun bukan pedulikan lagi kitaorg ni..pada tahun pertama bapak aku meninggal,time raya aku,mak n kakak aku ada balik ke kg siap bawak balik beg baju lagi konon nak tido la kat sana,tapi bila sampai je kg,kitaorg rasa betul2 macam org asing,makcik aku tu wat x tahu je..yg mak aku plak dah tentu2 menantu segan la nak wat umah sendiri,sian aku n kakak aku tgk mak aku masa tu,betul2 mcm org luar,so aku masa tu dalam form 5 dah..memang x sampai hati la tgk,yg mak aku senyap je...akhirnya petang tu aku n kakak aku ajak mak kitaorg balik,mane leh tahan beb..yg aku cite ni kire kisah aku yg dah besar,tu belum lagi kisah aku masa kecik2 makcik aku wat aku,sume aku ingat,actually aku ni bukan seorg pedendam,tapi aku ni mcm susah nak lupakan kisah2 tu,coz pada aku mungkin sbb dulu bapak aku susah x senang..
aku menilai macik aku ni dari aku kecik lagi,dia mmg berat sebelah,ketara sangat,mungkin la aku n kakak aku ni x mcm sepupu2 yg lain...aku bukan nak beri pandangan nagative pada makcik aku ni tapi aku sampai ke hari ni masih memikirkan cara dia layan aku,xde yg manis...ada sekali tu raya haji mak aku xde wat hari,aku,mai,abg ipar aku n akak aku beraya la d rumah makcik aku kat kajang,n makcik aku ni ada sekali tapi haram dia x tegur aku 1 family n sedara aku belah mak aku ni c mai ni plak masa balik dia tanya aku tu makcik ko ke,nape dia macam x kenal korang..huh aku malu sgt masa tu...
kejadian masa kecik yg aku x leh lupa masa byk sgt,contoh bila kitaorg tido bukak kipas,klau tido kat kusyen dia,bukak lampu sume kene sekat,klau nak makan lebih sikit kat kg malu, nnt kene tegur,mungkin makcik aku ni dah lupa sume ni,tapi dia kene tahu,setiap org bila usia dah 6 7 thn apa yg negative mesti leh ingat smpai bila2...kadang2 aku ada gak teringin nak balik kg beraya sama2 ngan diorg,tapi aku takut aku jadi org lupa yg dtg menumpang saje..sekarang ni aku dah ada anak sedara aku selalu ingat kan diri aku supaya x wat anak sedar aku mcm tu,coz aku takut diorg dendam n ingat sampai bila 2 macam aku sekarang..tapi aku ni xde la sampai membenci atau x suka coz aku ni manusia biasa je,cuma cara aku ni klau kita rasa luka tu ada so cara terbaik aku suka elak nak bermesra dgn diorg,wat biasa2 je,yg aku tahu aku betul2 terluka bila benda2 remeh ni menghantui aku coz benda ni bukan sekali dua berlaku tapi setiap kali aku pulang ke kg mesti aku balik dgn berkara baru yg menghantui aku..sehingga ke hari ni..
kadang2 aku selalu terfikir apa silap family aku sampai layan diorg sebegitu rupa..salah ke kita berlaku adil kat setiap darah daging kite sendiri..

No comments:

Post a Comment