Saturday, February 4, 2012

salam Maulidur Rasul..

hari ni aku nak story sikit pasal kejadian yg betul buat sume org kat kwasan umah aku gempur akibat satu kebakaran yg diluar jangkaan..sebuah kereta mercedes yg betul2 parking kat bawah dihadapan rumah aku terbakar pada waktu yg tak septtnya lebih kurang 3 30 pagi...masalah yg menimbulkan keraguan aku sbb waktu itu adalah kerana kereta yg mendtgkan masalah atau kah seseorg telah membuat khianat...pening kepala aku memikirkannya....
sewaktu kejadian itu aku sedang dibuai mimpi tetiba aku dikejutkan oleh jiranku yg menyatakan sebuah kereta mercedes terbakar..secepat mungkin melulu ke tempat kejadian dan mendapati api bermula dari bawah kereta di sebelah tayar belakang belah kiri..sewaktu aku mula menyaksikan kejadian itu api tidaklah semarak mana...org yg menyaksikan usah cakap mmg ramai tetapi yg membantu hanya 2 3 org sahaja,ini kerana kebanyakkan mereka tidak berani mengambil risiko.. disebabkan api sudah mula naik di tempat minyak..mmg mendebarkan family aku sekeluarga ...bomba aku kira mengambik masa tidak kurang dlm 20 minute untuk sampai..mcm jauh sungguh nak sampai... pada hal bukan jauh mane pun..balai bomba kat sini terletak dibandar baru selayang je pttnya kurang dari 10 minute leh sampai.....entah la..aku malas nak fikir..yg pasti tiada kemalangan jiwa berlaku..ALHAMDULILLAH...pada akula harta didunia boleh dicari kembali....nyawa sangat berharga..dah aku juga kagum dengan ketabahan pemilik kereta iaitu penyewa aku..dia betul2 tenang...
kejadian ini betul2 membuatkan aku teringat kejadiah berbelas tahun yg lalu yg mana kejadian yg sama telah berlaku kepada keluarga aku,yg mana kereta di sebelah enjen telah hangus,yg membezanya..sewaktu kejadian dpt org ramai memadamkan api supaya tidak menjadi semakin marak...beza yg semalam betul2 buat aku takut....
aku semakin pelik...klau diikutkan,kejadian tidak bertanggung jawab seperti ini semakin sering kali berlaku..seingat aku pada beberapa tahun yg lalu...sedara mara ku dtg dari s'pore..pun terjadi kejadian sebegini beza nya kereta sedaraku telah dikopak dipecahkan tingkap sehingga jahanam ...tak sangka sekarang masalah baru...persoalan sekarang adakah kerana masalah dalaman kereta atau khianat manusia yg tidak bertanggung jawab...ALLAHHUALAM....
video